Ramowy rozkład dnia
6.00-8.00 | Schodzenie się dzieci do przedszkolaZabawy dowolne wg pomysłów dzieci oraz inspirowane przez nauczycielki (indywidualne i w grupach, zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy manipulacyjne, konstrukcyjne, gry, układanki stolikowe). Praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych. |
8.00-8.30 | Ćwiczenia poranne; zabawy integracyjne i muzyczno-ruchowe; zabawy w kole. Ćwiczenia z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych ( percepcja wzrokowa, percepcja słuchowa, grafomotoryka, myślenie logiczne, pamięć). Ćwiczenia oddechowe, artykulacyjne. |
8.30-8.45 | Przygotowanie do śniadania. Wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych, czynności samoobsługowe. |
8.45-9.15 | Śniadanie. Wdrażanie do kulturalnego zachowania przy stole i samodzielnego spożywania posiłków. |
9.15-11.30 | Kierowane zajęcia wychowawczo-edukacyjne wspierające rozwój dziecka w obszarach; fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym wynikające z realizacji wybranego programu wychowania przedszkolnego. Zabawy nie kierowane w sali oparte na spontanicznej aktywności dziecka , spacery i zabawy na świeżym powietrzu. |
11.30-11.45 | Przygotowanie do obiadu. Czynności porządkowe, higieniczne, praca dyżurnych. |
11.45-12.15 | Obiad. Praca nad kulturalnym spożywaniem posiłków, prawidłowym posługiwaniem się sztućcami. |
12.15-13.30 | Odpoczynek poobiedni- leżakowanie, zabawy relaksacyjne, słuchanie bajek, muzyki. Zajęcia dodatkowe rozwijające aktywności dzieci. Zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek i sprzętu terenowego, obserwacje przyrodnicze inspirowane przez nauczycielki, ćwiczenia kształtujące nawyk prawidłowej postawy ciała. |
13.30-13.45 | Przygotowanie do podwieczorku. Czynności organizacyjno-porządkowe. |
13.45-14.00 | Podwieczorek. Wdrażanie do samodzielnego spożywania posiłku. |
14.00-17.00 | Rozchodzenie się dzieci. Zabawy wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne i inne w kącikach zainteresowań. Zabawy muzyczno-ruchowe. Praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych, czynności porządkowe w sali. |