Ramowy rozkład dnia
Schodzenie się dzieci do przedszkola
Zabawy dowolne wg pomysłów dzieci oraz inspirowane przez nauczycielki (indywidualne i w grupach, zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy manipulacyjne, konstrukcyjne, gry, układanki stolikowe). Praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych
Ćwiczenia poranne, zabawy integracyjne i muzyczno-ruchowe, zabawy w kole
Ćwiczenia z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych ( percepcja wzrokowa, percepcja słuchowa, grafomotoryka, myślenie logiczne, pamięć) Ćwiczenia oddechowe, artykulacyjne
Przygotowanie do śniadania
Wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych, czynności samoobsługowe
Śniadanie
Wdrażanie do kulturalnego zachowania przy stole i samodzielnego spożywania posiłków
Kierowane zajęcia wychowawczo-edukacyjne
Kierowane zajęcia wychowawczo-edukacyjne wspierające rozwój dziecka w obszarach; fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym wynikające z realizacji wybranego programu wychowania przedszkolnego Zabawy niekierowane w sali oparte na spontanicznej aktywności dziecka , spacery i zabawy na świeżym powietrzu
Przygotowanie do obiadu
Czynności porządkowe, higieniczne, praca dyżurnych
Obiad
Praca nad kulturalnym spożywaniem posiłków, prawidłowym posługiwaniem się sztućcami
Odpoczynek poobiedni
Odpoczynek poobiedni – leżakowanie, zabawy relaksacyjne, słuchanie bajek, muzyki. Zajęcia dodatkowe rozwijające aktywności dzieci Zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek i sprzętu terenowego, obserwacje przyrodnicze inspirowane przez nauczycielki, ćwiczenia kształtujące nawyk prawidłowej postawy ciała.
Przygotowanie do podwieczorku
Czynności organizacyjno – porządkowe
Podwieczorek
Wdrażanie do samodzielnego spożywania posiłku
Rozchodzenie się dzieci
Zabawy wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne i inne w kącikach zainteresowań. Zabawy muzyczno-ruchowe Praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych, czynności porządkowe w sali.